5/5 - (10 امتیاز)

گل آرایی یکی از لذت بخش‌ ترین هنرهایی است که خیلی از شما تمایل دارید آن را یاد بگیرید. البته که این روزها فضای اینترنت آنقدر گسترش پیدا کرده که می‌ توانید هر حرفه و هنری را داخل آن آموزش ببینید‌. اگر هم استعداد داشته باشید تا حد حرفه‌ای می‌ توانید آن را به اجرا در بیاورید. به هر حال بهتر است که کمی در این زمینه اطلاعاتتان را بالا ببرید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به اصول و سبک گل آرایی با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

گل آرایی چیست؟

بهتر است که قبل از هر چیزی یک تعریف از این هنر داشته باشیم. گل آرایی یعنی هنر استفاده از گل‌ها و چیدمان آن ها به شکل درست و صحیح. در واقع این هنر به گونه‌ای انجام می‌ شود که شما خیلی راحت بتوانید احساسات مختلف را از طریق چیدمان گل ابراز کنید. با انجام این کار می‌ توانید به دیگران اجازه دهید که برای عرض تسلیت، تبریک، ابراز علاقه، محبت و غیره به دیگران گل هدیه دهند‌. فرقی ندارد که گل آرایی مربوط به تاج گل ترحیم یا عروسی باشد. در هر صورت هنر گل آرایی به شما کمک می‌ کند به هر دو منظور کار کنید.

بررسی اصول گل آرایی

گل آرایی مانند هر هنر دیگری یک سری اصول دارد که باید رعایت شود. اگر این اصول را رعایت کنید، قطعاً نتیجه بهتری از کارتان می‌ گیرید. این اصول شامل موارد زیر هستند:

رعایت تناسب

اولین چیزی که در گل آرایی اهمیت دارد، تناسب است. اگر شما بتوانید یک اثر هنری با گل‌ ها بسازید، یعنی تناسب را رعایت کرده‌اید. مثلاً باید دقت کنید که گل نسبت به برگ بیشتر استفاده نشود. رنگ‌ها از یکدیگر متمایز باشند و جزئیات کاملا متناسب به نظر برسند‌.

توازن

توازن و تقارن در گل‌آرایی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما تقارن را رعایت کنید، نتیجه کارتان زیباتر به نظر می‌ رسد. پس در انتهای کار باید نگاهی به کلیت گل‌آرایی بیندازید و ببینید که آیا توازن و تقارن را در آن می‌ بینید یا هنوز به هم ریختگی‌ هایی وجود دارد.

همچنین: خرید تاج گل تبریک

ریتم

در گل آرایی هم مانند هنر موسیقی باید به ریتم توجه داشته باشید. یعنی باید به نقطه اصلی و مرکزی گل آرایی خود دقت کنید و ببینید چه چیز بیشتر از همه باعث جلب توجه می‌ شود. با توجه به آن ریتم را پیدا کرده‌ اید که مسیر حرکت چشم را مشخص می‌ کند. اگر فکر می‌ کنید که ریتم مناسبی ندارید، می‌ توانید تغییراتی را ایجاد کنید.

تسلط

از دیگر اصول گل آرایی تسلط است. حتی برای تاج گل ختم هم باید به اندازه کافی تسلط از خودتان نشان دهید تا بتوانید نتیجه خوبی را رقم بزنید.

انواع سبک گل‌آرایی

سبک گل آرایی موارد مختلفی را شامل می‌ شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

سبک گل آرایی مدرن

این نوع سبک معمولاً یک نوع گل ‌آرایی ساده و سنگین است و کمتر از برگ‌ ها داخل آن استفاده می‌ کنند.

سبک گل آرایی شرقی و ژاپنی

این سبک معمولاً برای آسیای شرقی بیشتر استفاده می‌شود. ریشه مذهبی دارد. بیشتر از شاخه‌ های خشک و شکسته استفاده می‌ کنند تا به محیط زیست آسیب وارد نکند.

سبک گل آرایی کلاسیک یا سنتی

این روش از اروپایی‌ ها گرفته شده و در آن بیشتر به سراغ دسته گل و سبد گل می‌ روند. اشکال هندسی گل‌ ها به صورت اشکال زیبا و متفاوت کنار یکدیگر چیده می‌ شوند.

سخن پایانی

گل‌ آرایی یک هنر بسیار جذاب است. برای انواع مراسم‌ های مختلف کاربرد دارد. برای خرید تاج گل نمایشگاهی نیاز به هنر گل آرایی است. در نتیجه شما باید در این زمینه اطلاعاتتان را بالا ببرید و اگر قصد گل آرایی دارید، خوب آموزش ببینید.

اما بهترین حالت این است که گل‌ های آماده را از جایی خریداری کنید که می‌ دانید در این زمینه حرفه‌ ای هستند. ما تاج گل آنلاین را به شما معرفی می‌ کنیم که تزیین و گل آرایی را به بهترین شکل ممکن و کاملا تخصصی برایتان انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.